stichting Phien op TV

2024 - Hoe is het om off-grid te leven in Nederland?

Heb je je ooit afgevraagd hoe het zou zijn om je eigen stroom, water en voedsel te produceren, zonder afhankelijk te zijn van het netwerk? Om te leven in harmonie met de natuur, in een duurzame en ecologische woning? Om deel uit te maken van een gemeenschap die dezelfde visie en waarden deelt?

Dit is geen sciencefiction, maar een realiteit voor steeds meer mensen in Nederland. Zij kiezen ervoor om off-grid te gaan, oftewel losgekoppeld van de traditionele nutsvoorzieningen. Maar wat houdt dat precies in, en wat zijn de uitdagingen en voordelen van deze levensstijl?

In deze uitzending van Expeditie Nederland van omroep Max, die je hier kunt bekijken, krijg je een kijkje in het leven van de bewoners van de Stichting Phien in Melderslo. Deze stichting heeft als doel om mensen de kans te geven om zelfvoorzienend te leven in en met de natuur, met behulp van voedselbossen en off-grid woningen. Van ongeveer 01.30 tot 07.00 minuten van de uitzending zie je hoe zij hun droom proberen te verwezenlijken op het landgoed Eykelenbosch, een voormalige camping die nu een ‘ervaringsplek’ is voor de stichting.

Ben je benieuwd naar hun verhaal, en wil je meer weten over de mogelijkheden en de toekomst van off-grid leven in Nederland? Bekijk dan snel de uitzending, en laat je inspireren door deze pioniers

Youtubekanaal van Phien

Stichting Phien en de geschiedenis van Melderslo

Ongerwaeg: Rond in Melderslo - 2021

https:

Documentaire Stichting Phien

Documentairemaker Wiek Lenssen volgde de mensen van Stichting Phien met zijn camera en maakte een documentaire hiervan.
Alle zes afleveringen kun je terugkijken via ons Youtube kanaal. De links naar de afleveringen vind je hieronder. Alvast veel kij

kplezier!

Klik op de afbeelding van de betreffende video om deze te bekijken via Youtube.

In de media